Årsredovisning 2019

Årsredovisning för 2019 är nu klar! 

Ni hittar den under fliken "Årsredovisning" i vänstra fältet 

 

//Styrelsen Tivolit2  

Sänkning av avgiften 2020

Styrelsen har i och med budgetarbetet för 2020 beslutat att sänka avgiften med ytterligare 3% från Januari 2020. 

På hyresavin som kommer ut i December kommer avgiften att vara reglerad. 

Väl mött

Styrelsen Tivolit 2 

Övernattningslägenhet BRF Tivolit 2

Övernattningslägenhet BRF Tivolit 2

Medlemmarna i vår BRF har möjlighet att hyra en möblerad övernattningslägenhet på ca 20 m². Tanken är att man här enkelt skall kunna inkvartera gäster som är på tillfälligt besök.

Övernattningslägenheten ligger på gaveln av Cirkusvägen 6 i lokal 6014.

Lägenheten består av ett sov/allrum, ett litet pentry samt ett badrum utrustat med WC och dusch. Rummet är komplett utrustat med sovplats och porslin så att det fungerar bra för två-fyra personer att övernatta i samt att tillaga en enklare måltid.

Det enda man själv behöver ha med sig är lakan, örngott och handdukar. Städning ingår inte utan den som hyr ansvarar för att lägenheten är städad när man lämnar den.

Priset för att hyra lägenheten är 300 kr per natt.

 

Läs mer om boknings och trivselregler här: 

 

För att boka övernattningslägenheten: 

Du bokar övernattningslägenheten på samma sätt som du bokar tvättid. Gå in på www.bokatvattid.se och leta upp "Gästlägenhet" i bokningskalendern.  

När datumet är här för din bokning kan du öppna dörren med din pinkod kl 12:00 den dagen. 

  • Du behöver göra en bokning per natt du önskar hyra lägenheten. 
  • Du kan endast boka lägenheten 4 nätter i rad. 
  • Kostnaden för bokningen kommer att läggas på din hyresavi för kommande kvartal 

 

  

Information gällande portbyte & låssystem

Inom kort kommer utbyte av våra portar att sätta igång, det kommer att bli portar av trä ganska lika grannföreningarnas samt vara utåtgående jämfört med dagens variant.

I samband med portbytet kommer vi även att installera ett nytt låssystem med brickor där vi beslutat att kod kommer att fungera mellan kl. 07–19 men övriga tider enbart bricka. Observera att när detta väl är i bruk så kommer inga nycklar längre att passa till portarna utan det är enbart styrelsen samt fastighetsförvaltare som kommer att ha en passande nyckel.

Boende i 1:or & 2:or kommer att erhålla 3 brickor.

Boende i 3:or & 4:or kommer att erhålla 4 brickor

Skulle det finnas att behov av att minska/komplettera detta antal så sker detta separat i ett mejl till styrelsen.

Efter att portarna väl är installerade så kommer dessa att stå olåsta under en övergångsperiod tills dess att alla har hämtat ut sina brickor, sedan bestäms ett datum då låssystemet kommer att aktiveras.

 

Styrelsen kommer att informera om vilka datum och tider som det kommer vara möjligt att hämta ut sina personliga brickor.

 

Frågor skickas till: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.